KUNDCASE

GÅRDSCHIPS

Nordahls samarbete med Gårdschips

Gårdschips är ett varumärke som tillsammans med Exotic Snacks ägs av företaget Premium Snacks Nordic AB. Själva varumärket Gårdschips grundades 1994 i Laholm. Idag omsätter Premium Snacks Nordic över 300 MSEK och har ca 70 anställda i koncernen.

Vad är viktigt för er när ni väljer emballageleverantör?
– För oss är det viktigt med bra service och personligt bemötande när det gäller våra leverantörer säger Marie Eklund, marknadschef hos Premium Snacks Nordic AB. När det gäller emballage spelar även saker som kvalitet och leveranstider in.

Vilka typer av emballage har Nordahl tagit fram?
– Med hjälp av Nordahl har vi tagit fram flera olika typer av emballage, både ytteremballage i form av wellådor, papperspåsar och etiketter. Det har varit värdefullt för oss i vårt hållbarhetsarbete att få information om nya miljövänligare material. Denna gång ledde det till en helt ny pappaerspåse tillverkad av gräspapper. Tidigare visste vi inte ens om att det materialet finns.

Hur har samarbetet fungerat?
– Nordahl har varit mycket professionella och väglett oss på ett bra sätt. Vi har haft löpande kontakt under hela processen och har tex fått tips om nyheter och även blivit informerade om de längre ledtider som var aktuella under pandemin.

VARUMÄRKET

GÅRDSCHIPS

"Nordahl har varit mycket professionella och väglett oss på ett bra sätt."

Marie Eklund, Marknadschef
 Premium Snacks Nordic AB

SNABBFAKTA
Företag: Premium Snacks Nordic AB
Antal anställda: 70 st
Omsättning: >300 miljoner