Försäljningsvillkor

Betalning

På nordahl.se kan du betala med kort eller ansöka om att bli fakturakund.

 

Om Kortbetalning:

Vi tar emot betalning med Visa eller Mastercard/ Eurocard. Ditt kortnummer lagras inte hos oss, därför måste du skriva in det på nytt varje gång du vill handla med kort.

All kortöverföring sker krypterat (SSL).

Som kund är det din skyldighet att se till att det finns pengar på kontot när köpesumman ska dras. Skulle någon vara på din order ha tagit slut eller utgått, korrigerar vi summan i efterhand via återbetalning.

 

Villkor Fakturabetalning, betalning över disk

  • Efter sedvanlig kreditkontroll erbjuds faktura 20 dagar.
  • Vi förbehåller oss rätten att utan förvarning ändra villkoren vid varje köptillfälle.
  • Fakturan skickas i regel som PDF på av er angiven mejladress, oftast dagen efter leverans.

  • Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med diskonto + 8 % per år.

  • Om bokslut ej kan uppvisas eller om det förekommer betalningsanmärkningar erbjuds kortbetalning. 
     
  • Vid order under 300:- debiteras expeditionsavgift på 45:-
     
  • Stat, kommun och landsting erbjuds faktura upp till 30 dagar efter godkänd kreditupplysning.
  • Betala över disk? Välkomna in i vår företagsbutik på Lärjeågatan 8 i Göteborg. Här plockar du dina varor själv och då utgår en rabatt på ca 8-10 % vid kontant eller kortbetalning

 

Priser

I vår webbshop finner du aktuella artiklar och priser. Varor som utgått tas successivt bort samt nyheter läggs till efter hand.

Moms tillkommer på alla varor

Delad förpackning debiteras med 100kr/förpackning, ett högre styckepris och göres endast i mån av tid.

 

Orderbekräftelse på din lagda order

Orderbekräftelse mejlas per automatik (endast) vid order via webbshoppen efter utförd beställning. Se till att vi har din korrekta e-postadress för att detta ska fungera.

Om orderbekräftelse uteblir, logga in i webbshoppen och kolla att er order inte ligger kvar i kassan. 

Om så ej är fallet, kontakta oss på 031-337 09 50 eller order@nordahl.se , så ser vi till att din order blir betjänad.

 

Leveransvillkor

Leverans sker vardagar mellan klockan 8-16 till den av dig angiven leveransadress. Undantag gäller för adresser med särskilda tider för motortrafik som tex köpgator.

Mycket viktigt är att alltid uppge korrekta uppgifter i leveransadressen då denna läses maskinellt har vi ingen kontroll på denna.
Vid av er angiven fel information kan detta medföra extra fraktkostnader från speditören för korrigering som debiteras er. Detta gäller även vid sk "bomkörning"
om ni ej finns på plats då speditören skall leverera.

För avställning utan kvittens kan ni kontakta Schenker för att teckna ett Lossningsavtal, detta kan passa er som har oregelbundna tider el liknande och ej kan finnas
på plats för att ta emot er leverans. Det är mycket viktigt att leveransadressen är bemannad om inget avtal finns.
Ett sådant avtal tecknas mellan er och Schenker utan vår inblandning. Viktigt är att NI meddelar oss vid varje ordertillfälle att ni har ett sådant avtal om avställning skall ske. 

Mejl med sändningsinformation skickas till er huvudmejladress då er order är färdig att skickas från oss. Där kan ni följa er leverans via länken som finns i mejlet. 

Om ni ej erhåller ett sådant mejl, kontakta oss gärna så lägger vi till er mejladress för dessa utskick.

Om ni ej kan finnas på plats vid leverans måste ni kontakta gällande speditör för att meddela dessa om t.ex. avställning för att undvika eventuella extrakostnader för ”bomkörning”.


Leveranstid

Under normala omständigheter skickar vi dina varor 1-3 vardagar från mottagen order.

Leveranstid ca 1-2 vardagar efter att er order skickats från oss. Undantag gäller om särskilda dagar för utkörning finns på gällande adress.



Reklamation/ Transportskada

Kontrollera att förpackningen till godset är helt när varorna anländer!

Synliga skador på godset skall anmälas till Speditören direkt vid mottagandet! Viktigt är att ni ber chauffören göra en notering så att det syns i systemet.

Så kallade dolda skador anmäls till oss inom 10 dagar, efter mottagen leverans, för att vara giltiga.

Frågor angående din leverans tas med ansvarig säljare. Hans/hennes namn finns på följesedeln.

 

Returer

Vid av kund felbeställd vara som önskas returneras, krediteras 80% av varans värde, minus fraktavgifter. Returrätt gäller ej beställningsvaror.

Kreditnota utställs efter att vi mottagit godset helt och i obruten förpackning. Bifoga ditt företagsnamn, telefonnummer och kontaktperson med försändelsen.

 

Ersättning

Nordahl AB tar inget ansvar för ekonomiska förluster som uppstår i samband med förseningar eller uteblivna leveranser. 

Vi förbehåller oss rätten att höja ett pris utan förvarning vid t ex råvaruökningar, tryckfel i katalog eller fel i webbshop.

Exakt pris fås av säljaren.

 

Kunduppgifter

Din personliga integritet är viktig för oss. Du kan känna dig trygg med hur vi behandlar företagsuppgifter på Nordahl AB
Vi har förbättrat vår säkerhetspolicy som tydligt beskriver hur vi sparar och använder era personuppgifter, då detta är tillämpligt, och vilka rättigheter ni har.

De kunduppgifter du lämnat till oss används till att uppehålla kundrelationen samt i viss mån till marknadsföring. 
Vill du ändra någon av dessa uppgifter, eller bli borttagen ur vårt register görs detta enklast via order@nordahl.se eller telefon 031-337 09 50


 

Välkommen som kund hos oss

 

Åke Nordahl AB Telefon: 031-337 09 50 E-post: info@nordahl.se

Lärjeågatan 8 Fax: 031-337 09 69 order@nordahl.se

415 25 GÖTEBORG Butiken: 031-337 09 65